En intensiv dag

Idag var min första riktiga volontärdag(foton kommer så småningom). Vi äter frukost sju, åker med respektive minibuss till våra projekt kl åtta, tillbaka för lunch kl tolv, planerar för eftermiddagens projekt, ut igen kl två, tillbaka kl fyra, middag kl sex, planering för morgondagens förmiddagsprojekt, i säng vid tio.

På förmiddagen var jag på en liten skola i utkanten av stan. Halva tiden läste vi saga och pysslade och andra halvan var vi på en öppen plats och spelade fotboll(inte jag) och hoppade twist(jag!). Det är svårt att förklara hur annorlunda allting är här, men det är verkligen som att vara i en film.

När vi kom hem för lunch sa Anne, Sarah och Stephanie att vi måste slänga oss i poolen med kläderna på för att stärka teamet. Så det gjorde vi. Två gånger. Det kallar jag teambuilding!

Idag har jag också äntligen fått tag på internet till min iPad. När jag beklagade mig sa alla: This is Africa, it takes time, don’t worry. Jag försöker lära mig det nu. Jag var även och handlade på Super Market idag. Väl framme vid kassan blev det strömavbrott och becksvart i hela butiken. Detta händer överallt i stan med jämna mellanrum. Det är bara att vänta. Idag hade vi tur att vi bara behövde vänta fem minuter.

Vägarna är fruktansvärt dåliga, inte bara utanför stan utan överallt. Gropiga lervägar, så man får akta huvudet när man åker bil och helst inte ha huvudet nära rutan. Michael, en volontär, bet hål i läppen här om dagen när han inte var uppmärksam och bilen körde i en stor grop.

Det var allt för stunden. Jag ska försöka lägga upp bilder i morgon. God natt på er!

20121227-134906.jpg

20121227-134933.jpg

20121227-134955.jpg

5 tankar om “En intensiv dag

  1. Åååå va kul att du kommit igång med bloggen! Jag väntar nyfiket på fler uppdateringar 😀 Glöm inte att ta mycket bilder!! Kraaam ❤

  2. Åsa, det är härligt att kunna följa din insats hemifrån. Sitter och kikar ut genom fönstret med massa snö, sol – ”övermätta” efter all julmat samtidigt försöker jag sätta mig in i det du beskriver och få känslan, men det är svårt. Just därför är det så häftigt det du gör!! God fortsättning på dig och fortsätt berätta för oss. Stor kram/Ann-Marie

Lämna en kommentar