Min sista dag i Zambia

Min sista dag i Zambia åker jag till- Zimbabwe!

Jag, Anne och Kerry tog taxi till gränsen och promenerade över till Zimbabwe. Först gick vi till Victoria waterfalls’ park, där man ser vattenfallen från ”rätt” sida. Sedan tog vi oss till Victoria falls’ town, en liten stad med 35000 invånare. Vi åt lunch på restaurang ” Mama Africa”, sedan strosade vi runt och tittade i butiker. En bra avslutning på min resa, tycker jag.

Jag skulle gärna velat åka på safari, men jag blev avrådd eftersom det är svårt att spåra och få syn på djuren under regnperioden. Under torrperioden vet man att de söker sig till vatten samt att de går att spåra. En grupp volontärer åkte på en endagssafari förra helgen, men de fick inte se så många djur. Jag får väl helt enkelt åka tillbaka hit en annan årstid.

20130108-190117.jpg

One thought on “Min sista dag i Zambia

Kommentera

